Welke promotieartikelen zijn populair?

Welke promotieartikelen zijn populair?

Voor bedrijven is het belangrijk om in beeld te blijven. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van reclame op televisie, ook kiezen bedrijven voor reclame in de krant. Waar je misschien nog nooit aan gedacht hebt, zijn promotieartikelen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan tassen met logo of bedrukte bidons, ook pennen met opdruk zijn populaire promotieartikelen. Deze promotieartikelen zijn uiterst effectief om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen. Waarom dit zo is? Je leest het hieronder!

Promotieartikelen zorgen voor meer omzet

Geef (potentiële) klanten na een verkoopgesprek de juiste promotieartikelen mee en je weet zeker dat je nog lang onder de aandacht zal blijven. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan een tas met het logo van je bedrijf erop, met daarin een aantal monsters van producten die je verkoopt. Deze (potentiële) klant zal de monsters eruit halen, maar de tas zeker bewaren. Deze tas komt dan vaak terecht in het huishouden, waarna de tas waarschijnlijk weer wordt ingezet voor dagelijks gebruik. Deze tas wordt vervolgens bijvoorbeeld ingezet als boodschappentas of om mee te nemen naar de sportschool. Waar het ook voor gebruikt wordt, jouw tas met jouw logo, zal zichtbaar zijn voor veel mensen. En die (potentiële) klant ziet ook veelvuldig jouw bedrijfslogo voorbijkomen. Grote kans dat deze klant uiteindelijk voor jou gaat kiezen. Hiermee leveren promotieartikelen je dus meer omzet op!

Promotieartikelen versterken het bedrijfsimago

Vind je het als bedrijf belangrijk om je steentje bij te dragen aan een beter milieu? Is jouw bedrijf al erg duurzaam bezig, bijvoorbeeld doordat er veel minder energie verbruikt wordt dan vroeger? Promotieartikelen kunnen je als bedrijf helpen om dit imago nog verder te versterken. Door bijvoorbeeld bidons te laten bedrukken met je bedrijfslogo. Als er in de woonplaats, waar je bedrijf is gevestigd is, een sportevenement wordt georganiseerd, kun je bijvoorbeeld hier bidons met je bedrijfslogo uitdelen. Hiermee wordt je bedrijfsimago versterkt, wat goed van pas kan komen als je graag nieuwe medewerkers uit de regio wilt aantrekken. Ook kun je bidons als relatiegeschenken meegeven aan (potentiële) klanten. Iedere keer als jouw (potentiële) klant een slok uit de bidon neemt, denkt hij aan jouw bedrijf. En dat is precies de bedoeling!