Vandaag de dag, zelfs met al het succes van sociale media, WhatsApp en andere hulpmiddelen in de digitale omgeving, is het hebben van een goede website nog steeds een concurrentievoordeel voor organisaties. Dit platform fungeert dus als basis voor de andere strategieën, omdat het het elektronische adres van een merk is. Daarom zal het belangrijk zijn een webpagina te ontwikkelen, met een goed gestructureerd webdesign.
Een goede website zal verschillende gebruikers aantrekken om de inhoud te consumeren. Dus, of door de aanwezigheid van een Blog met periodieke artikelen, ruimte met video's gepubliceerd op Youtube of zelfs nauwkeurige infographics, zal deze informatie bijdragen aan toekomstige klanten te boeien en te behouden.
Daarom is het de moeite waard om meer over dit onderwerp te weten te komen en een aantal goede praktijken te identificeren om van jouw site een succes te maken!
Wat is webdesign en hoe is het ontstaan?
Webdesign wordt beschouwd als een praktische uitbreiding van het gebied Design, dat zich bezighoudt met het idealiseren, maken en creëren van producten of beelden voor reclame- of commerciële doeleinden.
Het zwaartepunt van deze digitale activiteit ligt echter bij de ontwikkeling van projecten en websites, en van andere documenten die op het internet beschikbaar zijn.
Deze oplossing is vrij recent verschenen. In 1991 werd de eerste website gepresenteerd door de bedenker van het WWW (World Wide Web) - Tim Benners-Lee. Sindsdien zijn de gebruikte structuren geëvolueerd, beginnend als statische pagina's - overgaand naar dynamische omgevingen en met een gedurfde lay-out.
Voordelen van investeren in goed webdesign
1- Eenvoudige toegankelijkheid en bruikbaarheid
Door een professional met goede kennis van zaken in de arm te nemen, zal het mogelijk zijn een pagina te ontwikkelen die de gebruikerservaring respecteert. Daarom zal de website gemakkelijk toegankelijk zijn, met links en knoppen die gemarkeerd en eenvoudig te vinden zijn.
2- Innovatief ontwerp
Een webdesign Groningen, met een kwaliteitsproductie, zal een mooie en aantrekkelijke lay-out presenteren. Het visuele effect zal dan ook gunstig zijn om nieuwe bezoekers aan te trekken.
3- Organische Positionering in Google
Een ander punt dat moet worden overwogen is de SEO en de rangschikking van de pagina in de belangrijkste zoekmachines (zoals Google). Om in zoekopdrachten gevonden te worden, moeten een aantal specifieke technieken in de structuur van een website worden geïmplementeerd. Daarnaast kunnen ook andere strategieën worden gebruikt om de positie in organische zoekopdrachten te verbeteren. Gerenommeerde professionals en agentschappen weten hoe ze van dit kunststukje gebruik moeten maken!